„És ezzel még jobban eszembe juttatta azt, amire nem akartam gondolni, hogy az anyám reggel ott fog állni az ablakban a függöny mögött, és várni fog, de én már sohase jövök meg, sohase kanyarodok ki az utcából a térre, és ő nem mozdítja meg a függönyt, jelezve, hogy vár, hogy lát, és boldog, hogy már itt vagyok, mert az én anyám sohase alszik nyugodtan, ha éjjeli szolgálatban vagyok, mint ahogy talán ennek a katonának a felesége se alszik azóta, amióta ő a fronton van, lehet, hogy az is a függöny mögött áll, és vár, hogy valaki bejöjjön az utcába, és bekanyarodjon hozzá, és az a valaki ez a katona itt, aki helyben menetel és őt hívja, és megy és megy, de csak a halálba érkezik meg.”
 
 
 
„…a legjobban azonban a már említett Vlasta Havrdovát szerettem, bolondul szerelmes volt belém, őt a vállamon hurcoltam körbe a lokálban, és ő a nagy kacagástól lepisilt, és az egész vendégsereg őrjöngött a nevetéstől, később valahol egy autóbaleset érte a katonákkal…”
 

„…egy zsidó ficsúrocska lakkozott övet kötött, és adott egy aranyat, hogy pucoljam meg a puskáját, merthogy ő megy nemzetközi kapcsolatokat teremteni a városba, aztán jött a Brcul zupás, egy két métermázsás marha és csupa düh, és hol az a zsidó? mondom, elment a grádba, mire a zupás elkezdett káromkodni, jebem ti boga, és szétlapítom a mogyoróid! és hogy freiherr von Wucherer megtiltotta a grádban való grasszálást, és aztán befeküdt annak a zsidónak az ágyába, és éjféltájt az jön haza a lányoktól, teljesen kimerülten, de Brcul zupás kiugrik az ágyból, és rúgja, ahol éri, és az ott fetreng a földön az extra uniformisban, és azonnal őrségbe kellett mennie, és amikor én indultam, hogy leváltsam abban a szeles éjszakában, hát ő az udvar sarkában olyan furcsán állt egy fa törzsénél, szóval felakasztotta magát arra a lakkozott derékszíjra…” 

Szerző: minyin  2009.04.17. 18:52 Szólj hozzá!

Címkék: irodalom cseh szatíra bohumil hrabal

A bejegyzés trackback címe:

https://filmesirodalomidezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr641071409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása